در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛ ایده‌ای که در ابعاد بزرگتر هم قابل اجرا به نظر می‌رسد و حتی می‌توان آن را به دستورکاری ویژه برای تمامی ادارات در سراسر کشور تبدیل کرد و اهداف وسیع تری را نشانه رفت؛ اما نظر شما چیست؟

در صورت موافقت دولت با پیشنهاد مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور، از آغاز مهرماه ۹۸، ساعات کاری ادارات در تهران شناور خواهد شد؛ تصمیم ویژه‌ای که هدف از آن کاهش ترافیک شدید صبح و ظهر در شهر است که به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رخ خواهد می‌دهد. تدبیری که معنای سرراست و ساده آن، اجازه دادن به کارمندان برای حضور دیرتر در محل کار برای رساندن دانش آموزان به مدارس و فرار از ترافیک شدید و جبران آن در ادامه روز کاری است.

این تدبیر البته برای سومین سال است در دستور کار قرار گرفته و تجربه آن در دو سال گذشته، مثبت ارزیابی شده است. ایده‌ای که برگرفته از ایده‌ای نوین در جهان است که به مدیران کسب و کار‌های مختلف و سازمان‌ها تأکید می‌کند در صورت شناور کردن ساعت کاری پرسنلشان، بهره وری در مجموعه هایشان افزایش خواهد یافت.

به این ملاحظه، ضرورت بازنگری در میزان ساعت کاری موظف کارمندان را هم باید افزود که در برخی کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته و موجب شده از ساعت کاری و حتی روز‌های کاری موظف کارمندان کاسته شده و به تعطیلات ایشان افزوده شود. با این دورنما که این دست اقدامات افزایش بهره وری و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد آورد و مزایای دیگری نیز دارد.

جالب آنکه به تازگی مجلس شورای اسلامی، طرح تسری تعطیلی پنجشنبه‌های تهران به سراسر کشور را در دستور کار قرار داده بود که به نوعی، هدف یاد شده را دنبال می‌کرد؛ طرحی که البته راه به جایی نبرد، ولی بعید نیست در آینده به شکلی دیگر در دستور کار قرار گیرد، به ویژه اگر بدانیم چند روز پیش، رئیس سازمان ملی بهره‌وری تأکید کرده «ساعت کاری در ایران در قیاس با بازدهی موجود بالاست و لازم است ساختار ساعت کاری در کشور بازنگری شود.»

بنابراین، می‌خواهیم از شما بپرسیم؛


* آیا با شناور کردن ساعت کاری ادارات در تهران در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موافقید و آن را اقدامی موثر ارزیابی می‌کنید؟

* نظرتان درباره تصویب این طرح در ابعاد ملی و اجرای آن در کلانشهر‌ها و یا فراتر، سراسر کشور چیست؟

* درباره شناور کردن ساعت کاری ادارات در همه روزهای سال چه نظری دارید؟ آیا چنین اقدامی را در رسیدن به اهدافی چون افزایش بهره وری مفید می‌دانید؟ درباره اجرایی بودن یا نبودن این تصمیم چه نظری دارید؟

* دیدگاهتان درباره کاهش ساعت کاری ادارات و همچنین افزایش روز‌های تعطیل در هفته چیست؟ اگر موافقید، به چه دلیل و در صورت مخالفت، دلایل مخالفت تان چیست؟

پاسخ‌های شما تا ساعت 19:00 لحظه به لحظه بررسی و منتشر می‌شود.

 

منبع : سایت خبری تابناک

آدرس تلگرام : https://t.me/edmoneyblogir

آذرس اینستاگرام:@pishronovin